Wednesday, July 30, 2014

Naşterea în spitalul Medicover. Episodul 2. Programarea pentru cezariană.



Aşa cum am menţionat în postul anterior, din cauza unei operaţii de miopie aveam indicaţie clară de cezariană ( riscam o dezlipire de retină). Indicaţia a fost dată de unul din medicii de la cabinetul unde m-am operat în 2009, Visionclinic mai exact, unde operează Dr Mihai Pop, despre care am numai cuvinte de laudă ( voi scrie separat despre acest episod, pentru cei interesaţi de o astfel de operaţie- a doua mare experienţă a vieţii mele până în prezent). Medicul ginecolog a fost de aceeaşi părere, e bine de ştiut că indicaţia în acest caz o dă oftalmologul, ginecologul poate doar să sfătuiască pacienta.

În cazul în care aş fi avut posibilitatea să aleg între o naştere naturală şi cezariană- cum se poartă pe la noi în România, deşi teoretic la stat nu alegi, medicul hotărăşte- indicaţia de mai sus a atârnat destul de greu în alegerea făcută. Aşadar, deşi soţul mă mai întreba din când în când dacă sunt sigură că nu vreau să încerc să nasc natural- auzise el că e de preferat naşterea naturală, fiind cel mai bine pentru copil, şi nefiind probabil destul de conştient de ce înseamnă să ai o nevastă semi-chioară- am ales cezariană.

Mi-am întrebat medicul, care la momentul respectiv lucra atât în spitalul Medicover, cât şi la Sf. Pantelimon, unde m-ar sfătui să nasc. Citisem pe Internet că medicii care lucrează la privat cheamă pacienţii să nască la stat, pentru că acolo atenţia le revine în întregime lor (nu ştiu cum sta treaba la privat, poate primesc un bonus în funcţie de numărul de pacienţi care nasc cu ei acolo..). Medicul meu mi-a spus că mă operează fără probleme în ambele locuri, ambele sunt sigure din punct de vedere medical, e decizia mea, eu ştiu dacă îmi permit sau nu din punct de vedere financiar, insă condiţiile la privat sunt clar superioare celor de la Pantelimon. M-a calmat un pic, nu era o decizie care trebuia luată pe loc, puteam să mă gândesc cât voiam eu.

Aşa că în săptămâna 37 am mers la spitalul Medicover, prezentarea ne-a fost făcută de Dana Niculescu, reprezentant medical, care spre final mi-a făcut o impresie foarte bună. Ne-a arătat sălile de naştere- pentru naşterea naturală, în sala de operaţie nu se intra, rezerva mamei, zona unde stau nou-născuţii. Apropo, soţul nu intră în sala de operaţie, cred că la alte maternităţi private se poate, aici nu. Am plătit avansul la încheierea contractului, urmând ca restul să fie plătit la externare. A rămas doar să aştept, cuminte, acasă, să mergem cu paşi mici, din aproape în aproape, spre termen.

No comments:

Post a Comment