Wednesday, April 22, 2015

Medici cu care m-am intersectat în timpul sarcinii: Dr. Felicia-Lorena Turculeţ

În timpul sarcinii am efectuat toate analizele obligatorii, inclusiv pe cele mai importante, morfologiile fetale de trimestru I, II şi III, toate la Medicover, fiind incluse în abonament. Morfologia de trimestru II a fost făcută de dr. Turculeţ, care venise de câteva luni în Medicover şi al cărei nume trona pe afişurile publicitare ale clinicii. I se făcea o mare reclamă, cum că ar fi supra-calificată în morfologie fetală, cu foarte mulţi ani de experienţă, potrivit lor era un medic cu renume în domeniu. 
Alina Jugănaru, medicul care îmi supraveghea sarcina mi-a recomandat să mă programez pentru această investigaţie la dr Crângu Ionescu, dar acesta putea fi găsit doar o zi pe săptămână în Medicover şi bineînţeles că toate locurile erau ocupate. Şi cum nu puteam aştepta până luna următoare, întrucât investigaţia se face doar între săptămânile 21 şi 24 de sarcină, am făcut programarea la dr Turculeţ. 
Zis şi făcut. M-am prezentat împreună cu soţul meu la ecografie, dr Turculeţ a fost foarte amabilă, ne-a zis că nu poate vedea foarte clar capul copilului pentru că era situat foarte jos. Am întrebat amândoi dacă totul e bine, a zis că da. Am plecat liniştită că totul este în regulă, cu toate că de ceva timp simţeam o presiune puternică şi o nevoie aproape permanentă de a merge la toaletă.
M-am programat la medicul meu pentru a interpreta morfologia peste aproximativ 2 săptămâni, când am găsit loc, doar nu era nici o grabă pentru mine. În tot acest timp m-am vânturat zilnic prin metrou şi autobuze, am mers pe jos, am stat pe scaun 9 h la birou ca toţi ceilalţi (şi am făcut naveta birou toaletă foarte des). M-am prezentat la data programată la Alina Jugănaru, era între două cezariene, mi-a văzut morfologia, mi-a zis scurt că-mi dă concediu medical, intru în prenatal mai devreme, să stau numai la pat, doar la toaletă şi înapoi, tratament cu Utrogestan până la noi ordine...Colul se scurtase mult, eram în pericol să pierd sarcina...la data respectivă nu se numea naştere prematură, ci avort spontan.  Era prea târziu pentru serclaj, nu aveam ce face decât să stau cuminte la pat şi să mă rog să fie bine.
Aşadar, dna dr Turculeţ a efectuat morfologia şi atât. Există două variante: fie nu ştia că mi se scurtase colul şi puteam pierde sarcina (ceea ce mă îndoiesc), fie n-a considerat necesar să mă avertizeze, având în vedere că eram în evidenţa altui ginecolog. Pe scurt, nu eram resposabilitatea ei, ea a făcut morfologia, punct. Măcar sa-mi fi zis să mă prezint mai repede la ginecologul meu. În cele două săptămâni aş fi putut pierde sarcina. N-am pierdut-o. Dar dacă o pierdeam?
Poate că pacientele sale sunt tratate foarte bine şi cu maximă atenţie. Poate în general e o profesionistă şi un medic dedicat. Concluziile le trag însă cel mai bine în urma experienţei personale, care mă determină să nu mai vreau să am contact în viitor cu acest medic. 

No comments:

Post a Comment