Wednesday, February 24, 2016

Nana, Mimi, Doda. 1 an şi 11 luni.

De curând Ioana a descoperit lumea desenelor animate. O fi bine, n-o fi bine, desene am văzut şi eu când eram mică, pediatra ne-a dat undă verde atâta timp cât nu lăsăm copilul lipit de televizor toată ziua. Nu e cazul, pentru că Ioana nu se uită la orice, are preferinţe clare. 
E fană Mickey. Clubul lui Mickey Mouse e la mare trecere la noi în casă. La 9 şi cinci dimineaţa, apoi pe la 3, seara iar la 8 (recent au mai fost ceva modificări de program, deci nu mă înjuraţi pentru informaţii inexacte despre grila Disney Junior:)))).
Îi ştie pe toţi. Mickey e Mimi, Minnie e tot Mimi, Donald şi Daisy sunt Doda, când vorbeşte de căţelul Pluto, scoate limba afară.
Interacţionează cu ei acolo. Când e quiz-ul din fiecare episod, Ioana răspunde corect 100%. Când aude genericul, invariabil se aude :"Mimiii!" şi o vezi repezindu-se spre canapea. 
Dansează şi cântă cu ei: "Lalalalala" la microfon, apoi se învârte prin casă. 
Avem toată colecţia aproape în jucării de pluş şi tot felul de figurine, din faimoasele ouă de ciocolată cu Mickey. Fără de care nu mă mai iubeşte seara. Imi ia poşeta la puricat, "oo-oo". Îmi cere la telefon, "mami, oo-oo". Dacă nu prestez, îmi întoarce un spate. "Mami, nu!". Nu mai vrea cu mami la baie, la joacă, o vrea pe mamaie. Pe care o strigă tare şi răspicat, pe silabe: "Ma-ma-ia!".
Nu, nu are voie să mănânce ciocolata, deşi o data şi-a înfipt rapid colţişorii în ea şi a cam dat de gust. De obicei îi spunem că e coajă, câh, pentru Bixi. Ceva îmi spune că deja bănuieşte că o minţim, e prea deşteaptă ea pentru jocurile noastre.
Figurinele, adica Mickey şi Minnie se pupa între ele. Ioana le dă bot în bot şi ţocăie de zor. Ştie ea că-s cuplaţi..
Cât despre dragul de Doda... e poveste şi cu el. Am fost la ţară recent, şi, întrucât tati e mare amator de raţă pe varză, l-am trimis pe tataie în sat să cumpere o raţă adevarată. Mamaie bu a jumulit-o, noi am plecat cu ea la cealaltă mamaie. Ei, când a vrut mamaie să o porţioneze şi să o pregatească, Ioana a protestat straşnic. Cu lacrimi curgându-i pe obraz, arăta cu degetul spre raţă şi urla în gura mare "DODAAAA!!! NIUUUU!! DODAAA!!!".  Vă imaginaţi că nu s-a mai tăiat nici o raţă în prezenţa Ioanei.
Să nu vă zic că la 1 an şi 11 luni ai ei, Ioana, aka Nana, aşa cum îi place să-şi spună, înjură şi fură. Are atitudinea uni băieţel răzvrătit şi pus pe şotii. După părerea mea, acest lucru se trage de la faptul că este crescută în marea majoritate a timpului de taică-su, care o distrează aşa, în stilul şmecheresc-băieţesc.
De la locul de joacă a furat- premeditat, cu plan- o gentuţă cu jucării dintre două bunici. Cât despre înjurături, să fie clar, nu la mine a auzit.
Pluşica(pentru cei neiniţiaţi, doctoriţa Pluşica este un desene animat de pe Disney Jr, of course-doctoriţa jucăriilor): serpi, vrei sa-mi spui ceva? Nana, care i-o ia inainte lui serpi: bakpfu.
.....
Pam-pam!



No comments:

Post a Comment