Thursday, March 5, 2015

Dieta după naştere

Sunt una dintre acele femei (puţine la număr, după câte am observat) care după naştere şi-au revenit foarte repede la forma iniţială, fără kilograme în plus, vergeturi, sau alte complexe. E adevărat că în timpul sarcinii nu prea am mâncat (mai nimic în primele luni), Ioana a ţinut la silueta mea şi mi-a cam interzis să mă apropii de mâncare. Bine, ceva ceva tot am mâncat -voi povesti cu altă ocazie cât de cruntă a fost sarcina mea cu greţuri şi arsuri-, dar mai puţin decât mâncam în mod normal înainte să rămân însărcinată. 
M-am întors de la spital cu acelaşi număr de kilograme ca înainte de sarcină. M-am cântărit constant în tot acest timp-aproape un an-care a trecut de când am născut, şi am constatat că am rămas la aceeaşi greutate, uneori mai scad cu un kilogram-două, depinde de perioadă. Pentru că am alăptat, am simţit nevoia să mănânc mult şi bine.
Poate mă ajută vârsta şi metabolismul, vor spune unii. De fapt este foarte important ce şi cum mănânci. Fiind foarte preocupată de fetiţa mea (a se citi chiar prea stresată câteodată) şi de ce ajunge prin laptele meu la ea, am renunţat la produsele procesate din comerţ. Nu am mai mâncat ciocolată, nimic dulce de cumpărat în afară de îngheţată, am renunţat complet la zahăr. Mănânc dulciuri făcute în casă, cu miere, prune uscate, fructe multe. Carne de toate felurile, nu prăjită, la cuptor, fiartă, grătar. Nu mănânc pui din comerţ, doar de la ţară, că mi-e frică al naibii de hormoni. Ouă, brânză, lapte, legume, iaurt, pâine doar intergală, în general făcută în casă. Cereale, seminţe de floarea soarelui, migdale, merişor.
Beau doi litri de apă pe zi, cel puţin. O cafea dimineaţa, indulcită cu miere. Nu beau sucuri, în afară sucuri naturale făcute în casă, câteodată o bere fără alcool.
Pe scurt, mănânc mult şi bine, zic eu. Încerc să nu le amestec pe toate în burtă, iar simplul fapt că nu mănânc semipreparate sau alimente procesate îmi dovedeşte că ele sunt de vină pentru problemele cu kilogramele în plus. Pentru că eu mănânc destul de mult şi cântarul arată la fel. E adevărat că şi alăptatul ajută la menţinerea greutăţii, dar cred că cel mai important lucru este renunţarea la produsele astea super gustoase şi super nesănătoase care ne îmbie pe toate drumurile.
După ce termin cu alăptatul sper să rămân cu obiceiurile sănătoase pe care le-am dobândit. Pentru că se poate. Singurul obicei nesănătos la care voi reveni fără nici o îndoială este berea cu alcool. Că prea tânjesc după o bere adevărată:P

No comments:

Post a Comment