Friday, July 17, 2015

Cum am scăpat de mătreaţă.

De câţiva ani buni mă confrunt cu o problemă care s-a agravat în timp, în ciuda încercărilor mele de a o atenua: mătreaţa. Nu mai ştiu când a apărut exact, cert e că dinainte să rămân gravidă, imediat după ce mă spălam pe cap pam-pam, părul plin de mătreaţă. Din aia urâtă şi nemernică, în coji mari pe care le râcâiam până îmi dădea sângele, mai ales la ceafă. Mă mai salva un pic şamponul Clear, la care am apelat imediat ce s-a lansat pe piaţa românească. La început a fost foarte eficient, apoi nu la fel de eficient, ceea ce mă face să bănuiesc că produsele de pe piaţa noastră sunt originale doar la început, apoi contrafăcute, ca pentru lumea a treia. Nu mai zic că îl simţeam din ce în ce mai dur, părul meu devenea aspru şi încărcat. Aşa că mai alternam şampoane, iar mătreaţa înflorea. Cumpăram orice îmi pica în mână, românesc, străin, ieftin, scump, doar-doar oi mai scăpa de ea. 
Aşadar, era rău. În sarcină şi alăptare, parcă un pic mai puţină mătreaţă, de la sine. Iar eu am încercat variantele cu cât mai puţine chimicale. Sora mea (expert în materie, doar diploma îi lipseşte) mi-a recomandat Vivanatura. Eram noi în Bebetei în Militari şi ne clăteam ochii pe la cosmeticale. Am înhăţat imediat un şampon din ăsta:
 Pe site la ei e 20 de lei (poza de acolo e). L-am folosit pe tot. A atenuat mătreaţa, dar n-a dispărut. În rest, şamponul e foarte bun, cred că e perfect pentru cei care au o mătreaţă mai puţin rebelă ca a mea, care era a naibii de rebelă. Părul rămâne suplu, strălucitor, curat şi uşor. Pentru mine a fost "uau" pentru că de ceva timp îmi chinuiam părul cu şampoane agresive, şi mi-a fost clar că e vorba de un şampon cu ingrediente naturale, aşa cum e descris. Încă îl mai folosesc, îl alternez cu şamponul tratament, sper să ajung la performanţa de a nu mai avea nevoie de altceva şi să mă spăl numai cu ăsta. 
Şi-a venit într-o zi soţul meu cu un şampon în rucsac. Îl luase la promoţie cu un coleg, al doilea la jumătate de preţ. Am ridicat sprânceana stângă, încă un şampon ne mai trebuia, la câte aveam deja înşirate pe marginea căzii. Şamponul e ăsta de mai jos:

(Da, poza e luata de pe docsimon.com. Aş fi făcut eu una la recipientul din baie, dar e târziu şi nu m-ajută lumina, să iasă ceva cât de cât profesionist). 
Şi da, îşi cam face treaba. Îl folosesc de vreo două luni. Au dispărut monstruozităţile de coji din frunte, ceafă şi perciuni! Habemus şamponus animătreţus! Părul e ok, nu prea încărcat, deşi mult mai suplu e când îl mai folosesc pe cel de la Vivanatura. Să vedem mai departe cum se comportă, încă nu îndrăznesc să mă declar 100% vindecată. Dacă nu recidivează, le mulţumesc frumos celor de la Vichy pentru tratament, şi revin la Vivanatura pentru utilizare îndelungată.  

No comments:

Post a Comment