Sunday, May 17, 2015

Listă de cumpărături pentru bebeluş

Inspirată de mai multe postări cu aceeaşi temă pe care le-am consultat la rândul meu în perioada premergătoare sosirii Ioanei, m-am hotărât să scriu şi eu despre lista mea de cumpărături, ce a fost util şi ce nu. 
Înainte de naşterea Ioanei am cumpărat doar câteva articole absolut necesare, pe restul le-am luat pe parcurs, când am avut nevoie de ele. Am vrut să evităm astfel cheltuieli inutile şi bine am făcut. 
În martie a fost Baby Expo de unde am cumpărat pătuţ, saltea şi lenjerie. 
Pătuţul îl puteţi găsi aici, noi l-am folosit cu picioare normale, deşi cred că şi balansoar ar fi ajutat în anumite momente. Preţ bun, fiind la Baby Expo am negociat un pic faţă de preţul de pe site, lucrat bine, relativ uşor de montat-demontat (ne-am plimbat cu el de acasă la soacră-mea). Îi recomand pe cei de la mesterel.eu, plus că sunt români, deci sprijinim micii producători autohtoni. 
Salteaua tot de la ei, ne-au făcut un preţ bun, la pachet cu pătuţul (cu discount 70 de lei, în Cora era 150, fix aceeaşi saltea). 
Lenjeria cu apărători de la Deseda, 150 de lei. Destul de ok, doar că la apărători s-au mai descusut şnururile, în timp, ce-i drept. La fel, români de prin Timişoara. 
Căruţul şi scoica le-am cumpărat la mâna a doua de la o verişoară a soţului. De la Chicco, am dat 400 de lei pe amândouă, încă folosim căruţul. Am spălat la maşină partea textilă, se dă jos cu uşurinţă, cred că este un model mai vechi pentru că nu-l mai văd pe site. Scoica am folosit-o până la 11 luni, când am montat scaunul auto. Cu ea am scos fetiţa din maternitate, este foarte importantă, o puteţi folosi şi în casă, mai adormiţi bebeluşul în ea, sau îl ţineţi acolo dacă îl vreţi cu voi prin casă şi vă e greu să-l ţineţi în braţe. E important să fie de calitate, pentru ca cel mic să aibă o poziţie corectă. La fel şi căruţul, să aibă suspensii bune, la ce trotuare ciuruite avem, terciuim creierii bebeluşului. 
Masă de înfăşat cu cădiţă- foarte utilă, din fericire am primit-o, la mâna a doua, nu contează, soţul a cumpărat o saltea de înfăşat cu 100 lei din Cora pe care a montat-o în locul celei vechi, care era destul de jerpelită. Am folosit cădiţa până pe la 9 luni, e un spaţiu foarte bun de depozitare şi de organizare a mărunţişurilor, are roţi, deci poate fi transportată uşor la baie. Repet, foarte utilă, deşi scumpă, recomand, noi am avut modelul de aici 
Cântar- am împrumutat, l-am şi dat înapoi, e util în primele luni, nu e o achiziţie necesară, mai ales că în primele luni mergeţi la control lunar cu bebeluşul. Dacă îl obţineţi de undeva bine, dacă nu, iarăşi bine, se poate trăi fără el, nu merită să daţi banii, sunt alte achiziţii mai importante. 
Aleze- foarte utile în primele luni. Sunt destul de scumpe, veţi folosi multe la început, bebe face pipi sau caca pe ele când ţi-e lumea mai dragă, eu am luat în general de la Dalin, am fost mulţumită de ele. 
Pamperşi- e bine să aveţi în casă când veniţi de la maternitate, la fel şi nişte şerveţele umede pentru copii, stabiliţi voi care marcă vă place, deşi ăştia la tv dau reportaje că-s foarte periculoase
Prosopele din finet- foarte utile la baie şi nu numai, foarte absorbante, se găsesc la Bebetei, pachet de 10 bucăţi, sunt excelente pentru baie, când scoateţi copilul din apă. Unii părinţi le-au folosit şi pentru înfăşat. Le recomand. 
Alte mărunţişuri: Gel de duş şi şampon pentru bebeluşi (am preferat variantele 2 în 1, e mai comod), ser fiziologic, comprese sterile (cât de multe), cremă funduleţ bebe, ulei masaj, Vigantol, alcool medicinal pentru îngrijirea buricului, câteva salopete pentru bebeluşi (cu tot cu botoşi şi mănuşi- foarte importante pentru că bebeluşul se zgârie pe faţă), căciuliţe- de preferat tichiuţe, sunt unele cu tot felul de dungi şi briz-brizuri care pot apăsa fontanela, cât mai simple-, termometru de apă şi cameră (noi am avut unul de la Primii Paşi), un prosop mare de bumbac cu glugă, suzete, de preferat două ca să aveţi de schimb (eu am folosit de la Chicco, cele de la Nuke sunt uriaşe), păturică. 
Nu vă grăbiţi cu biberoane, sterilizatoare, încălzitoare, pompe de sân, asiguraţi-vă întâi că aveţi nevoie de ele, dacă vă mulgeţi sau alăptaţi, etc. Lista de mai sus se referă la articolele de primă necesitate pe care ar fi bine să le aveţi cumpărate la sosirea prinţului sau a prinţesei, după caz.
Revin cu lista pentru mamă. 


No comments:

Post a Comment