Monday, June 1, 2015

Cosmetice pentru bebeluşi. Alegerea gelului de duş

Una dintre cele mai mari dileme pe care le-am avut după naşterea Ioanei a fost aceea a alegerii unei game de produse potrivite pentru îngrijirea bebeluşilor. Magazinele sunt pline de tot felul de produse de la diverşi producători, pentru toate buzunarele. Însă de multe ori proaspetele mămici şi dorinţa lor de a oferi cei mai bun micului membru al familiei devin ţinta strategiilor de marketing ale producătorilor de cosmetice. 
Încă din maternitate am fost asaltată de diverse persoane care împărţeau mostre cu produse de îngrijire pentru bebeluşi. Cel mai probabil aceştia aveau permisiunea celor de la spitalul Medicover, în maternitatea căruia am născut-o pe Ioana. Am plecat aşadar de acolo cu o sacoşă pline de mostre de la diverşi producători, mostre pe care le-am folosit şi care m-au îndemnat în primă fază să aleg un anumit produs. 
Pentru că la noi e bine înrădăcinată zicala "Câţi bani dai, atâta face", şi pentru că da, şi eu vreau ce e mai bun pentru copilul meu, am acordat atenţie în special produselor cu preţuri mari. Am cumpărat şi folosit diverse produse până în momentul de faţă, când mi-am format o părere despre majoritatea şi am ajuns la concluzia că zicala de mai sus nu se aplică întotdeauna, pentru că în majoritatea cazurilor noi plătim mai mult nu pentru calitatea superioară, ci pentru renumele firmei producătoare, şi implicit pentru publicitate. 
Iniţial am folosit ca gel de duş şi şampon produsul pe care îl aveau în maternitate şi cu care îi spălau acolo pe bebeluşi, gelul pentru corp şi păr de la Nivea. Preţ decent, 10,5 lei, 250 ml, uşor de folosit, miros plăcut, textură fină: 

Mergând apoi prin magazine, am descoperit alte produse, la preţ dublu, chiar şi triplu, şi am hotărât să le încerc şi pe acelea, fiind mai scumpe ar fi trebuit să fie şi mai calitative. După ce am încercat o gamă variată de produse, într-un final m-am hotărât la produsul de la Klorane, pentru corp şi păr, miros deosebit, textură plăcută, preţ pe măsură: 43,5 lei 500 ml:
 L-am folosit câteva luni bune, am fost foarte mulţumită, până când m-am răzgândit. Într-o zi am rugat-o pe cumnata mea care locuieşte în apropierea magazinului Bebetei să îmi cumpere ea un flacon, ştiind diferenţele mari de preţuri de pe piaţă. După vreo 3 zile, Ioanei i-a apărut pe corp o eczemă. O dădeam cu cremă, o spălam în fiecare seară, dar eczema se răspândea. Eram gata să mergem cu ea la doctor, să vedem ce se întâmplă. Întâmplător seara, în timp ce stăteam pe toaletă şi citeam ca de obicei etichetele produselor din baie, mi-am dat seama de gafa pe care o făcusem. Folosisem în tot acest timp un alt produs. Mi se păruse mie ceva schimbat la el, arăta identic cu cel folosit până atunci, doar că nu avea pompiţă. Ăsta era doar şampon:
O spălasem în tot acest timp cu şampon pe tot corpul. De aceea îi apăruse Ioanei acea eczemă pe corp. Am remediat situaţia, soţul a cumpărat imediat gelul de duş Nivea de mai sus, în câteva zile eczema Ioanei dispăruse. Însă episodul ăsta m-a pus pe gânduri. Chiar dacă eu greşisem, spălasem copilul cu şampon în loc de gel de duş, cât de nociv este acest produs pentru piele, prin urmare şi pentru scalp? Vorbim totuşi despre un produs pentru bebeluşi, care ar trebui să conţină cât mai puţine chimicale, sau cel puţin chimicale mai puţin agresive faţă de pielea sensibilă a acestora. M-am hotărât imediat să renunţ la produsele acestea, am revenit la Nivea. 
Am încercat şi un produs ieftin, pentru a mă convinge a nu ştiu câta oară de puterea reclamei. Gelul de duş şi şampon pentru copii de la Teo bebe, la preţul de 6,5 lei, 400 ml. Sunt foarte mulţumită de el, l-am folosit fără probleme. 
Mi-ar plăcea totuşi să folosesc produse cu ingrediente naturale 100%, în special pentru Ioana. Din păcate nu am găsit până în prezent un asemenea producător pentru bebeluşi. Caut în continuare, înţeleg că problema principală cu ingredientele naturale este că unele dintre ele au potenţial alergenic mare, şi nu sunt recomandate bebeluşilor. Până atunci folosesc în continuare cele două geluri de duş menţionate mai sus, Nivea şi Teobebe, de care sunt deocamdată mulţumită şi pe care le recomand. 
Preţurile menţionate sunt cele practicate de Bebetei. Pozele sunt de pe site-ul lor şi al celor de la emag

2 comments:

  1. Mie mi se recomandase Sanosan inainte de nasterea copilului si am folosit fara probleme. Dupa cativa ani, am descoperit Himalaya si mi-a placut si mai mult. Iar de cateva luni incoace folosim cu totii produse Ziaja, care sunt o incantare odoranta si, cica, sunt si naturale. Le-am gasit la Farmacia Tei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanosan am avut si eu la un moment dat, singurul motiv pentru care nu l-am mai folosit a fost ca sotul meu (el ii facea baie Ioanei ca era mai fortos, eu mai greu cu cezariana) zicea ca e prea alunecos si o scapa pe Ioana din maini.. De Himalaya nu stiu ce sa zic, eu am folosit cateva produse de-ale lor si n-am fost prea incantata. Dar Ziaja asta suna interesant, m-ai facut curioasa, il voi cumpara si eu. Sper sa aiba si in Bebetei, eu de acolo fac comanda online.

      Delete